niedziela, 25 września 2011

Wrota Czasu - Pierdomenico Baccalario

 "Jeśli z czterech jedne otworzysz przypadkiem. 
Z czterech trzecie wskażą motto. 
Z czterech dwoje zaprowadzi na śmierć. 
A jeden z czterech - poprowadzi na dół."


Wrota czasu to pierwszy, z 12 planowanych, tom z serii Ulysses Moore. Opowiada historię Julii, Jasona i Rika, trójki wścibskich i poszukujących przygód dzieci. Pewnego dnia bliźniacy, Julia i Jason, przeprowadzają się do starej, stojącej na urwisku, Willi Argo, gdzie poznają ogrodnika Nestora i znajdują tajemnicze drzwi...
 Dzieci oczywiście szukają sposobu na otwarci tych drzwi i w ostateczności znajdują cztery różne klucze, każdy z inną główką.

 Do sięgnięcia po tę książkę zachęciła mnie inna seria tego autora pt. Century (niedługo na nowym stosiku) i nie zawiodłam się. Książkę czyta się szybko i przyjemnie, w niektórych momentach zapomina się nawet, że nasi główni bohaterowie to jedenastolatki. Na pochwałę zasługują także doskonałe rysunki autorstwa Iacopo Bruno i przepiękna okładka ( przyciągająca uwagę barwna obwoluta, a pod nią, stylizowana na kilkusetletnią, twarda okładka. W środku przyżółcona wklejka pokryta kaligraficznym pismem, planami i mapami, a także śladami upływającego czasu. W podobny sposób jest także stylizowana każda kartka w tej książce.).

Jak już wspominałam jest to pierwsza część 12 tomowej serii i stanowi wprowadzenie do świata Kilmore Cove - miasta którego nie ma na mapach.
Do zapoznania się z tą historią zachęcam, nie tylko, dzieci może spodobać się także, poszukującym przygód i lubującym się w zagadkach starych domów, nastolatkom oraz dorosłym.

Moja ocena to 7/10 za treść i 10/10 za grafikę;)

1 komentarz:

  1. Kiedyś ta książka była w częściach w jakiejś gazecie, i pierwszą część zakupiłam i nawet przeczytałam, ale zabrakło mi chęci, by kolekcjonować - jednak widzę, że muszę się zebrać w sobie i przeczytać całość :)

    OdpowiedzUsuń