poniedziałek, 7 listopada 2011

Wojny Świata Wynużonego: Dwie wojowniczki - Licia Troisi


"Dwie wojowniczki" to drugi tom trylogii autorstwa Lici Troisi, pt. "Wojny Świata Wynurzonego". Opowiada o dalszych losach Dubhe i Lonerina, którzy po ucieczce z Domu Gildii, wyruszyli za rzekę Sarr do Nieznanych Krain w poszukiwaniu legendarnego Senarra. W pogoń za nimi ruszyła żądna zemsty Strażniczka Trucizn - Rekla, która przyrzekła sobie zabić uciekinierkę, a jej krew wlać do basenów Thenaara. W tym samym czasie Ido szuka i próbuje ochronić pół-elfa, w którego ciele Gildia chce umieścić duszę, wielbionego przez nich, Tyrana - Astera.  Czy załamany po śmierci ukochanej Sannar zgodzi się pomóc? Czy Rekla odnajdzie Dubhe? Czy Ido ochroni pół-elfa? Czy Aster powróci? Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania musicie przeczytać książkę, a ja ze swojej strony powiem tylko, że warto.

Zacznijmy od tego co się tyczy wszystkich trylogii związanych ze Światem Wynurzonym. Najpierw były kroniki później wojny, a na końcu legendy. Nie mam pojęcia dlaczego myślałam, że najpierw są wojny, później kroniki i tak też zaczęłam czytać od wojen. Na początku nawet nie poczułam, że się z lekka pomyliłam, ale w tej części jest o wiele więcej wspomnień i nawiązań historii Nihal i Senarra. Dlatego zaraz po skończeniu wojen wezmę się za kroniki i dowiem się jak Nihal tego dokonała...

Jeśli chodzi o wątek miłosny jest on na pewno bardziej rozbudowany niż w pierwszym tomi, ale nadal nie jest taki jak w typowych książkach dla młodzieży. Dubhe wciąż wspomina swojego Mistrza i nie pozwala sobie na nawiązywanie bliższych kontaktów z ...

No i wreszcie w książce pojawiły się smoki, nie dużo, ale jednak coś. Nie wiem dlaczego, ale byłam przekonana, że w tej książce pojawią się owe, ziejące ogniem, jaszczury i nie pomyliłam się;) Wielkim plusem jest także okładka. Utrzymana w odcieniach pomarańczy i brązu przedstawia Dubhe i Rekle, obie w pełnym uzbrojeniu.

A teraz podsumujmy: książka stanowi naprawdę ciekawą i udaną kontynuację "Sekty zabójców". Fajne jest to, że akcja nie kręci się tylko wokół Dubhe, ale także pokazuje przygody Ida i jego dążenie do ocalenia Świata Wynurzonego.

Książkę oczywiście polecam wiernym fanom genialnej Lici Troisi, ale także wszystkim, którzy chcą poznać przygody nastoletniej złodziejki, oraz jej zmagania z Sektą Zabójców.

Moja ocena to 9/10, a za książkę dziękuję oczywiście wydawnictwu VIDEOGRAF II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz