piątek, 14 października 2011

Wojny Świata Wynurzonego: Sekta Zabójców - Licia Troisi


Od dłuższego czasu zastanawiałam się nad tą pozycją, a więc nie macie pojęcia jak się ucieszyłam, kiedy udało mi się nawiązać współpracę z wydawnictwem Videograf II i w końcu otrzymałam tę książkę. Nie zawiodłam się, ale o tym później, najpierw trochę teorii, później mojego zachwalania, a na koniec ocenka;)

Sekta Zabójców to pierwszy tom trylogii opowiadający historie siedemnastoletniej wojowniczki Dubhe, która ma za zadanie ocalić Świata Wynurzony przed ową sekta zabójców czyli Gilidią. Dlaczego właśnie na nią spada to zadanie?

Zacznijmy o początku. Dubhe, będąc ośmioletnią dziewczynką, przez przypadek zabiła swojego kolegę, w związku z czym została wygnana ze swojej wioski, a przez Gildię nazwana Dzieckiem Śmierci. Błąkając się po Świecie Wynurzonym poznaje Mistrza, byłego członka Gildii, który uczy ją swojego fachu. Gdy dziewczynka jest trochą starsza na drodze jej i Mistrza staje zabójca, który dostał za zadanie sprowadzić do Domu (siedziby Gildii) Dziecko Śmierci. Wkrótce potem ginie Mistrz, a Dubhe przez kolejne dwa lata ucieka przed swoim przeznaczeniem, aby później z powodu rzuconej na nią klątwy samej udać się do Domu Gildii...

Teraz przyszedł czas na zachwalanie;)

Książka podzielona jest teraźniejszość i przeszłość, ta i ta akcja przeplatają się ze sobą co mnie bardzo się podoba, choć zwalnia trochę akcję powieści.

Licia Troisi stworzyła przepiękny świat, opisała go w najdrobniejszych szczegółach oraz na początku książki umieściła mapkę pokazującą wszystkie krainy Świata Wynurzonego, na którą co jakiś czas zerkałam, aby zobaczyć gdzie w tej chwili Dubhe przeżywa swoje przygody.

Kolejną rzeczą, która przykuwa uwagę jest okładka na której na pierwszym planie znajduje się nasze Dziecko Śmierci, idealnie tak jak je sobie wyobrażałam.

Oprócz tego wszystkiego książka jest napisana bardzo przystępnym, łatwym językiem ( jest kilka literówek, ale można je przeboleć;).

Sektę Zabójców polecam wszystkim, którzy lubią fantastykę, kochają książki Lici Troisi lub po prostu chcą poznać nową, wciągającą historię młodej wojowniczki na której barki spada odpowiedzialność za za cały Świat.

Ja już nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po drugi tom trylogii pt: " Dwie wojowniczki". Książkę oceniam 9/10, a za jej otrzymanie bardzo dziękuję wydawnictwu Videograf II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz